söndag 19 januari 2014

Dop, feber och lite bajsprat.

Vi har varit i Kalmar i helgen. Hälsat på svärmor/farmor och varit på dop för Assar. Jag är nu gudmor/fadder för den fantastiska lilla gossen och jag är självklart stolt som bara den. Det var en mysig tillställning med god mat och trevligt umgänge :)



Och nu till lite härligt bajs-snack. Ni vet sådant som vi småbarnsföräldrar älskar att prata om (och folk utan barn hatar att lyssna på..!)
Jag tyckte Selma var lite låg hela dagen och när vi kom hem till farmor bröt hon ihop fullständigt. Jag märkte ganska snart att det var magen som spökade och att hon inte fick ut det som skulle ut... Det blir ju lätt så när de små börjar äta riktig mat.
Hon kämpade och skrek så det skar i mammahjärtat. Efter en liten stund satte jag henne på toaletten och efter en stunds kämpande så fick hon ut det. Hon var helt matt efteråt. Sjönk ihop som en liten hög i min famn.
Det är verkligen ett råd jag ger till alla er med små barn. Om de är hårda i magen och har svårt att få ut det. Sätt dem på toalett eller potta! Det underlättar och hjälper så många gånger. Vi fick rådet av läkare att göra det när Siri var bebis och det hjälpte oss otroligt många gånger. Tror inte man tänker på att göra det när de är så små. Nåväl, nog om skitprat.
Dessvärre fick Selma feber också och det blev en orolig lördagskväll med lite sömn. Hon är inte förkyld eller något annat så nu tänker jag att det faktiskt är tänder på G..!?


Totalt sett har vi trots feber haft en kanonhelg. Väldigt mysig och härlig.

Nu laddar vi för en ny vecka och ser fram emot den! En hel del träning tänker jag hinna med och på lördag kommer mina älskade brojdar hit!!!

God kväll.
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar