tisdag 19 november 2013

Äta och se fotboll eller sova kudden det är frågan

Jaha, då sitter jag här och inväntar fotbollen... Andreas är borta, flickorna sover och jag funderar på hur jag ska hålla mig vaken. Jag älskar fotboll, allra helst när det gäller landslaget, men i det här läget överväger jag sängen och sömnen. För det första så börjar matchen för sent. För det andra är det urtrist att se den själv. För det tredje så behöver jag varje minut sömn jag kan få.
Och ska jag drämma till med ett "för det fjärde" så hetsäter jag om kvällarna. Jag mosar i mig allt som kommer i min väg (eller allt jag hittar). Allra helst choklad och chips. Det är amningens fel. Precis likadant som när jag ammade Siri. Jag fick ett sjukligt sug efter mat och snask. Visst, jag älskar sådant annars också, men då har jag lite karaktär och ett stopp... Det finns inte nu.
Så om jag stannar uppe hela matchen kommer jag ha länsat allt här hemma ;)

Selma bytte till sittvagn idag. Hon var trött på att ligga där nere och inget se. Tiden då hon sover hela tiden när vi är ute och går är förbi. Det har den varit ett tag och det är bara att acceptera att hon inte vill ha liggvagn mer.



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar