Det går vattenkoppor på Siris dagis. Det ploppar upp prickar på en efter en...
Först fick jag smått panik. NEJ, det vill vi inte ha.
Nu har jag ändrat mig. Lika bra vi tar de där kopporna nu. Då är det gjort sen.
Alla ska väl ha dem. I alla fall är det så "de som kan" säger.
Inkubationstiden är 2 veckor. Enligt min beräkning hinner hon i så fall få det innan semestern.
Malin och jag sprang i går kväll. Fem kilometer blev det. Jag har inte sprungit sedan i höstas så jag är grymt nöjd med att det gick så lätt.
Innan tjejerna föddes (innan vi blev gravida) sprang Malin och jag 3-4 gånger i veckan. Långt och ofta.
Vi pratade om allt under våra löparrundor. Jag kan säga att jag saknar det. Jag saknar det mycket. Mina och Malins rundor, det är det jag saknar. Det insåg jag i går. Med det är väl som med allt annat. Allt har sin tid.
En sak är i alla fall säker. Nu jäklar börjar vi träna igen. Jag menar, jag har ju ett datum när jag ska vara riktigt fin i min klänning...
Och slutligen till mitt HALLELUJAMOMENT!!!
Siri har fått en Olycksfallsförsäkring. Äntligen. Hon kommer få ersättning precis som andra, utan en massa jävla strul. Vi har fått en superförsäkring hos ACE Försäkringar. Utan att gå in på alla detaljer (som vi granskat) är den suverän. Här är det inte bolagets läkare som gör bedömning utan barnets egna läkare. Alltså inga utrymmen för mygel (som de andra bolagen ägnar sig åt). Plus att här finns försäkring i fall barnet skulle drabbas av den fruktansvärda sjukdomen Cancer. Den sjukdomen täcks inte hos de flesta andra (de anser den vara för vanlig och vill därför inte betala ut något om det skulle hända. Jag spyr när jag tänker på hur de beter sig).
Sjukdomsförsäkringen kvarstår (ACE har inte den), den fortsätter vi kriga för.
Jag vill TACKA dig PHILIP! Tack för malien, för omtanken, för tipsen. TACK för att du bryr dig så! Du ska veta det värmer våra hjärtan.
ACE är världens fjärde största försäkringsbolag. Jag rekommenderar Dig att kolla upp deras erbjudanden.
Tjing!
Hemmajobb
5 år sedan
Åååh, men vad skönt med försäkringen!!!
SvaraRaderaKRam på er!