fredag 3 juni 2011

Jag byter jobb inom jobbet =)

Då kan jag berätta vad jag funderat på så mycket senaste veckorna.
Jag hade det angenäma problemet att bestämma mig för att söka ett jobb eller inte.
Som ni vet fick jag min licens för en månad sedan (efter hårt slit, gråt och plugg). Min tanke var att bara jag fått den skulle allt vara en dans på rosor. Inget mer att stressa över liksom.
Så fel jag hade. En massa nytt fick jag att tänka på =)

Jag trivs väldigt bra på "mitt" kontor. Jag har en kanonchef. Fantastiska kollegor. Problemet är dock att min tjänst inte är Personlig Bankman (PBM) där.
Jag gör precis allt som en PBM gör, men min titel är inte det. Det innebär en viss löneskillnad...

Så dök den här tjänsten som PBM i Huskvarna upp.
Efter mycket funderande sökte jag den.
Jag fick den.
Efter ännu mer funderande tackade jag ja.

Efter semestern, någon gång i augusti, kommer jag alltså att jobba i Huskvarna. Som PBM. Lite längre till jobbet, men med bättre lön.
Visst gjorde jag väl rätt???

Tjing!

3 kommentarer:

  1. Såklart du gjorde!!! Vad roligt, stort grattis hjärtat!!! Pyss

    SvaraRadera
  2. Nämen vad spännande!! :) Stort Grattis och Lycka till! Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Finns en tjänst som pbm i vimseby också...kram Jojo

    SvaraRadera