måndag 5 maj 2014

Snart tillbaka till verkligheten

När vi var på semestern kom beskedet om att Selma fått förskoleplats. Vårt förstaval till vår stora lycka.
Hon kommer att gå i samma hus som Siri och ha de pedagoger Siri hade när hon började förskolan. Ingen kunde bli mer lycklig över detta än jag. Ni som känner mig vet att jag tampas med känslorna över att lämna på dagis... Men nu är förutsättningarna att det ska bli bra de absolut bästa!

Jag ska njuta varje dag fram till den förste september. Det är dagen då jag ska tillbaka till jobbet. Tillbaka till rutiner, mål och kunder. Det är då jag ska plocka fram banktanten igen.
Fram till dess ska jag vara med mina prinsessor, njuta av en sommar i ledighet och passa på att ta dagen som den kommer.
Jag kan inte sticka under stol med att jag ändå redan känner en viss stress över att snart är den här underbara tiden förbi...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar