onsdag 18 december 2013

Dömt att misslyckas

Det är ingen bra idé att ställa sig för att steka strömming när barnen somnat. I alla fall inte om Selma är ett av dina barn. Selma snurrar nämligen runt i sängen och fastnar i spjälorna, vilket leder till att hon vaknar. Lägg till att sova inte är hennes grej.
Jag har sprungit mellan köket (övervåningen) och sovrummet (nedervåningen) x antal gånger.
Nu är dock strömmingarna klara och Selma sover i min famn.
Tanken är att firringarna ska läggas in, men det får bli morgondagens projekt.



Såhär tredje kvällen utan Andreas hemma börjar jag bli trött. Tredje dagen, tredje kvällen och tredje natten själv med våra prinsessor. Extra trött blir jag när de där timmarna efter läggning, när båda sover och jag ska ha lite tid för mig själv, inte blir som tänkt. När inget blir gjort och när jag inte kan slå ner rumpan i soffan en stund.
Nåja. Dagens i-landsproblem.

Nu ska jag krypa ner och lyssna till de finaste små andetagen. Siris och Selmas andetag.

God natt.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar