måndag 11 november 2013

Katt mot ungen?

Härom kvällen utspelar sig detta samtal mellan Siri, Andreas och mig;

Siri           -Kan vi inte lämna bort den där ungen snart?
Andreas   -Ska vi lämna bort Selma?
Siri          -Ja , ska vi inte lämna bort ungen snart?
Jag          -Men Siri! Menar du att vi ska lämna bort henne för alltid?
Siri          -Ja, jag vill ha en katt istället.
Jag          -Det vill du väl inte? Du vill väl ha kvar din lillasyster?
Siri          -Men mamma! Jag vill ha en katt!!!
Andreas   -Vi kan inte lämna bort Selma, vi vill ha henne kvar.
Jag           -Var tycker du vi ska lämna henne då?
Siri          -Till Viggo i Stockholm såklart! Han har ju ingen bebis längre. Han kan få henne!
Andreas  -Näee....
Siri (skrattandes) -Jag vill ha en katt, de är söta och skriker inte!
 
Syskonkärlek när den är som finast!?
 
Stolt storasyster för det mesta
 

1 kommentar: