onsdag 9 oktober 2013

Hip hip hurra för min syster idag!

Vilket dygn det här blev...
Andreas åkte iväg på jobb igår morse och vi är därmed själva igen. Urtrist, men så är det.
Läggningen gick bra igår kväll. Båda flickorna sov runt halv åtta och jag var i säng före tio. Jag gav Selma mat det sista jag gjorde innan jag somnade. Hon sov sedan till halv ett. Lite mat igen och somnade om. MEN sedan vaknade hon varannan timma fram till halv sex då hon absolut tyckte det var dags att kliva upp.
Hon skriker inte om nätterna, men vaknar och "bökar" och kommer inte till ro förrän hon fått tutta. Hon är också väldigt, och då menar jag VÄLDIGT, gasig. Vrider och vänder på sig och släpper sådana brakare att jag hoppar högt. Tror att det delvis är detta som väcker henne. Kanske läge att prova ge droppar som finns att ge!? Jag äter ingen lök eller kål så det kan inte vara det som spökar.

Lägg till att Siri drömmer massor och far runt bredvid mig i sängen (hon sover hos mig när Andreas är borta, Selma sover i sin vagga). Min sömn var alltså usel i natt. Jag hoppas verkligen det blir bättre inatt, annars kommer jag vara som ett vandrande lik imorgon.

Jag gav mig iväg på träning imorse efter att jag lämnat Siri på förskolan. Tänkte att jag behövde det extra mycket idag...
När jag kom ner till stan upptäckte jag att jag tappat en av Siris fodrade gummistövlar. Blev halvt knäckt då det givetvis var ganska nya, väldigt fina stövlar. Såg hundralapparna flyga iväg.
Bara att gå samma väg hem för att se om den låg någonstans, men jag hittade den inte. Förrän jag kom hem och den stod precis framför dörren. Jag måste tappat den redan på gatan och någon vänlig granne måste satt den där.

Ja, vad säger man. Förvirrad morsa som är lite trött!?

Ikväll har jag packat och fixat en massa här hemma. I helgen väntar nämligen en massa roligheter. Vi startar vår tripp redan imorgon eftermiddag.

Idag fyller min älskade syster år! Världens bästa som alltid finns där för mig och min lilla familj.
Så mycket vi delat och så mycket vi gått igenom tillsammans. Det har varit många skratt och många tårar. Långa och många samtal. Upptåg och tokigheter.

Jag älskar dig min yster!






- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar