fredag 20 september 2013

Det här med nattamat och rutiner...

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om de här tidiga morgnarna . Selma vaknar alltid runt 06.00. Sedan ska hon inte sova mer. Hon ligger där i sin säng och pratar och tycker absolut att dagen ska börja. Bara att gå upp och hålla henne sällskap! Runt 08 är hon trött igen, men då går ju inte jag och lägger mig...
Nu ska ni inte tro att vi är så bortskämda att hon vaknar första gången vid 06. Nej, hon äter någon gång mellan 03-05 också.
Vi lägger henne runt 19.30. Jag ger henne mat när jag går och lägger mig runt 22. Då tar jag bara upp henne och hon äter i stort sätt i sömnen. Gör jag inte det vaknar hon runt 00-01.

Tror vi får sova rätt bra och att vi ändå är rätt bortskämda med sömn. Selma skriker aldrig om nätterna, hon vaknar och bökar när det ska ätas 😉.

Hur gör/gjorde ni med era små? Med Siri fick vi aldrig några riktiga rutiner vad gällde nattmat och läggning.




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar